Om Rotary Pub

Rotary Pub är en av studenter ideellt driven pub i lokaler på Rotary studenthem vid vattentornet i Johanneberg i Göteborg. Puben har funnits sedan Rotary studenthem startade i slutet av 60-talet.

Namnet "Rotary" kommer från att det var den mer kända föreningen Rotary som en gång i tiden donerade pengar till studenthemmet som namngavs därefter. Ifall man letar ordentligt så kan man hitta ett och annat Rotary-hjul i närområdet.

Om vårt sortiment

Rotary Pub riktar in sig på att ha ett stort ölsortiment och i personalen finns många entusiaster som förverkligar detta. Vi vågar säga att vi har ett av de bredaste och mest exklusiva ölutbuden i Göteborg. "Jag vill ha en öl" leder med andra ord till följdfrågor av den kunniga personalen för att hitta något som passar för tillfället.

Vi jobbar med många olika leverantörer för att kunna hålla sortimentet varierat. Det betyder att vi nästan varje vecka har en omgång med nyheter att erbjuda och gör att valmöjligheterna alltid känns fräscha.

Vi har även cider och vin, men om ni ber om det så kommer bartendern kanske först försöka få er att upptäcka något i ölsortimentet som intresserar.

Öllådor i puben.
Påfyllning i sortimentet.

För den mer intresserade erbjuds en lista över pubens nuvarande sortiment.

Entré.

Rotary Pub är beläget i lokaler på Rotary studenthem vid vattentornet i Johanneberg i Göteborg.

Puben ligger vid slutet av Richertsgatan, en tvärgata till Viktor Rydbergsgatan. Det är ett stenkast öster om Chalmers och det finns stabila förbindelser med lokaltrafiken med stombuss 18 som stannar på hållplats Spaldingsgatan som närmaste alternativ.

Pubens besöksaddress är Richertsgatan 2, men "vid vattentornet i Johanneberg" brukar fungera minst lika bra som vägbeskrivning.

Karta för att hitta till Rotary Pub.
Se mer detaljerad karta.

Organisation

Puben drivs genom FR Rotary, en ideell förening för de boende på Rotary studenthem. Trots sin studentanknytning är puben öppen för allmänheten.

För närvarande innehas posten som källarmästare av Fredrik Österström.

Leverantörer

För att kunna hålla ett stort och framför allt varierat sortiment så jobbar vi med flera olika företag. Leverantörer vi beställer från innefattar: